Google променя онлайн рекламата

Google предлагат нова метрика за онлайн реклама. С нея рекламодателите ще имат повече увереност в инвестициите си. 

Опитвайки се да изведе индустрията отвъд рейтинга на кликовете (CTR) и броя на импресиите, тази седмица Google представи нова методология за измерване на онлайн рекламата, която вероятно ще се превърне в нов стандарт на индустрията.
Наречен Brand Activate, планът цели да "обърне представите на бранд маркетолозите относно онлайн инструментите", публикуваха Google в блога си. Накратко идеята на компанията e, че по-добрите измервателни способи, ще накарат маркетинговите специалисти да се чувстват по-сигурни, когато влагат парите си в онлайн реклама.

Google представиха и първите два инструмента от Brand Activate Active View и Active GRP.
Active View ще се превърне в нов стандарт, който да замести онлайн импресиите. Предложението, което в момента се разглежда от американския Съвет на медийна метрика, ще брои за "видяна" единствено импресията, която е била поне на 50% видима на екрана на потребителя за минимум една секунда.

Active GRP пък ще бъде онлайн еквивалентът на Брутните рейтингови точки (Gross Rating Point - GRP ) – показател, използван от телевизионната индустрия, който измерва колко души са видели дадена реклама. Active GRP е дигиталната версия, която ще позволи на рекламодателите да измерят обхвата и честотата на дадена рекламна кампания, но за разлика от стандартния GRP, новият инструмент ще им позволи да реагират в реално време.

Google не е първата интернет компания, която призовава към създаването на нова метрика в онлайн рекламата. Миналата година и Facebook стартира партньорство с Nielsen за адаптирането на GRP-инструмента към нуждите на рекламата в Интернет.

2 comments:
gravatar
Credico in каза...
вторник, май 15, 2012  

Без да съм специалист в маркетинга ми се струва, че и досега Google рекламата беше най-ефективна, в сравнение с други подобни. Поне нашия опит е такъв. Някой маркетолог да даде мнение.

gravatar
интервю за работа каза...
събота, юли 07, 2012  

Изглежда Google и Facebook постоянно се съревновават и рекламата е просто още едно поле от битката.

Публикуване на коментар