Svejo Tools и Tyxo статистика

Labels: , ,


Привет, приятели,

Вчера направихме един малък експеримент - http://www.tyxo.bg/?109424

Целта на експеримента бе единствено да замери колко ползван реално е бутонът на Svejo.

Чрез това разбрахме, че бутонът ни е толкова използван, че реално се нарежда на 3-то място след гигантите Abv.bg и Vbox7.com. Освен това извлякохме някои много важни за нас неща, а именно, че хората наистина ползват инструментите ни и искат все повече нови и нови. И ние ще им ги предоставим.

Въпреки малкия ни опит, в последствие разбрахме, че някои хора са започнали да се притесняват.

Решихме да обясним официално и накратко, че няма лош умисъл и място за притеснение.

Избрахме tyxo, защото той замерва на най-базово ниво посещаемостта и не събира допълнителни данни за потребители и прочие. Ако бяхме избрали инструмент като Google Analytics щяхме да съберем много информация, която обаче не мислим, че е редно да събираме, а и не ни би вършила и нищо полезно.

Искам да кажа ясно и красноречиво някои неща за експеримента ни:

  • Няма да мерим бутоните през tyxo или друг инструмент постоянно. Това е временен експеримент;
  • Няма да предоставяме каквито и да е данни на трети лица за потребителите попадащи на бутона ни;
  • Няма да пускаме през бутоните реклама. Това са бутони, а не банери. Нямаме намерение да правим affiliate програма или каквото и да е от сорта.

Извиняваме се, ако сме притеснили някой. В бъдеще ще се опитаме да известяваме всички една идея по-рано, за да няма фалшиви новини и притеснения.

Поздрави,

Явор

23 comments:
gravatar
soregashi каза...
сряда, септември 29, 2010  

Това не прави действието ви по-малко некоректно, между другото.
Най-малкото тази платформа се използва за набиране на рекламодатели, което ви прави един вид нелоялна конкуренция, спрямо другите сайтове.
Благодаря за обяснението, но все пак се надявам това нещо да го няма в бутона ви до няколко дни, защото ще загубите потребители.

gravatar
Явор Иванов каза...
сряда, септември 29, 2010  

На рекламодателите винаги се дава адекватна статистика. Не мисля, че някой би гледал Tyxo особено, че го написахме възможно най-ясно, че става въпрос за бутона ни, а не за оригиналния брояч на сайта.

gravatar
soregashi каза...
сряда, септември 29, 2010  

Радвам се.
Все пак другия път предварително, защото се разсмърдяха прекалено много хора :)
Успех.

gravatar
Анонимен каза...
сряда, септември 29, 2010  

Аз смятам, че ако наистина сте искали да измерите в каква степен се използва бутона на Свежо, бихте могли да го направите чрез Google Analytics и да съберете и анализирате данните тухомълком, а не чрез Tyxo. Освен това забелязах, че сте си направили експеримент и с гигант като Gеmius, с което неминуемо сте променили статистиката за месец Септември неправомерно, защото метриката измерва уникални браузери, посетили сайта, а не уникални браузери, които използват вашия бутон.

Какво точно искахте да кажете с "Щяхме да съберем много информация, която обаче не мислим, че е редно да събираме, а и не ни би вършила и нищо полезно", след като вие публично показахте, че я събирате тази информация, а сега ни уведомявате, че няма да я предоставяте на трети лица - то само това оставаше да направите.

gravatar
Анонимен каза...
сряда, септември 29, 2010  

Искам да попитам - защо свалихте този постинг от главната кутия: http://svejo.net/857509-kak-svejo-net-izluga-svoite-potrebiteli-reklamodateli-kolegi#comments

и пуснахме вашия постинг на негово място?

gravatar
Анонимен каза...
сряда, септември 29, 2010  

Честно казано аз лично не виждам повод за притеснения. Вярно или не, важното според мен е едно - свежо носи ли трафик на сайтовете ви или вие носите трафик на свежо? Директно и индиректно (например, чрез PageRank).

Или малко по-нашироко - когато си сложите свежо бутон, грубо казано се съгласявате свежо да ползват ваш материал, от вашия сайт (например блог постинг). Нормално е, разбира се, да очаквате да го ползват с цел да ви донесат повече трафик. Съответно, въпроса е дали се справят достатъчно добре с тази задача. Ако - да, изобщо не се натоварвайте да мислете дали 'лъжат' или не.

Ако - не, тогава имате избор - или да махнете бутона, или, все пак да изчакате известно време и да дадете шанс на свежо да се докаже.

gravatar
Ванката каза...
сряда, септември 29, 2010  

Не виждам никакъв проблем за ползването на този инструмент, който за това е направен - измерване. Аз също съм го ползвал.
Успехи!

gravatar
Явор Иванов каза...
сряда, септември 29, 2010  

Какъв експеримент сме правили с Gemius и къде сте го забелязали?
Кой материал е свален от началната ни страница? Аз лично го виждам. Просто е паднал по-надолу тъй като има и други популярни неща.

Не разбирам защо се търси под камъка слон? :)

gravatar
Подкрепа каза...
сряда, септември 29, 2010  

Опредено има нужда от още инструменти, widget-и и подобни :)

gravatar
Явор Иванов каза...
сряда, септември 29, 2010  

Казвайте от какво има нужда :)
Може да ни драснете на email идеи.

Мисля, че отговаряме на feedback даден по email по-често, от която и да е друга услуга в България. Или поне сме в топ 10 :)

За екип от толкова малко хора мисля, че се справяме добре с това :)

gravatar
пчела каза...
сряда, септември 29, 2010  

Престанете да търсите под вола теле...

gravatar
Georgi Petrov каза...
сряда, септември 29, 2010  

Идея за още нови неща е чудесна, очаквам ги с нетърпение. А колкото до фалшивите новини, не бяха толкова много, няма за какво да се притеснявате.

gravatar
Nouve каза...
сряда, септември 29, 2010  

Казусът е друг. Вие вече сте предоставили данни за сайтове, които ползват Вашия бутон на трето лице. Тиксо е трето лице!
Ясно е, че няма лош умисъл. Но ако лицето Х искаше Tyxo да знаят колко, какви и т.н. хора посещават сайта Y, то човека X сами би си сложил брояча.

gravatar
Онлайн Филми каза...
сряда, септември 29, 2010  

Радвам се че след като се разделихте с Нетинфо ще продължите да се развивате и да направите услугите си по-качествени. С новите бутони дано да се получи

gravatar
Анонимен каза...
сряда, септември 29, 2010  

Това "В бъдеще ще се опитаме да известяваме всички една идея по-рано" е доста нелепо. Никой не може да си позволи да направи такова нещо. На всичкото отгоре на всеки който може да мисли му е ясно, че нарочно не са уведомени хората за да може да се извлече възможно най-много информация. Ако дадете подобни обяснения пред инвеститори първо ще ви се изсмеят а после...

gravatar
Хороскоп каза...
четвъртък, септември 30, 2010  

Айде стига с простотиите. Всеки си прави експерименти даже и чичо ви Г. ама никой не ви уведомява.

gravatar
Анонимен каза...
четвъртък, септември 30, 2010  

Май наистина не схващате проблема или се правите на глупави. Основното притеснително нещо е, че някой без разрешение излъчва нещо (в случая код за брояч) на моя уеб сайт. Разбирате ли колко недопустимо е това? Влиза потребител при мен, аз му показвам бутона на Свежо, а вие теглите брояча на Тиксо. Утре можете да решите "чисто с експериментална цел" да вкарате кодовете на Нилсън, Гемиус, на банер системата си, или код който да отваря POP-UP с някой ваш нов проект. Доверието във вас е компрометирано. Добре че бяха НетИнфо да ви държат юздите и да не правите кретении и сега, като сте свободни се оакахте.

И накрая един въпрос на, който искам отговор - защо не написахте 20-30 реда код, който да извърши въпросните преброявания? Защото знаем, че подобни броячи и експерименти могат да се програмират за няколко минути до няколко часа без да става публичен скандал и изнасилване на потребителите на сайта? Е? Защо не си дадохте труда да го направите по този разумен начин?

gravatar
Спорт каза...
четвъртък, септември 30, 2010  

Да не се възмущаваме толкова. На които не му харесват условията прости маха бутоните :)

gravatar
Явор Иванов каза...
четвъртък, септември 30, 2010  

Здравейте отново!

Ситуацията е следната.

Много от сайтовете ползват Google по един или друг начин и предоставят поне анонимна информация на Google. Много от сайтовете ползват някакъв counter било то tyxo или друг. Alexa до колкото аз знам получава данни от разни ISP. Няма сайт, за който да няма инфо в интернет. И повечето техничари знаят това.

Ние слагаме кода на tyxo в нашите бутони. Това означава на нашия iframe, а не на сайта на потребители и тн.

Както и да погледнем това технически или не, данните на поне над 90% от сайтовете ги има по един или друг начин в internet анонимно или не. Ние не предоставяме реално данни за сайта, на който са бутоните. Tyxo не знае нищо за сайтовете, които ползват бутона ни. Alexa би дала много данни за сайта с демография и прочие и те биват в повечето случай сравнително адекватни.

Нямаме никакви намерения да слагаме каквито и да са други кодове, било то Gemius, popup script и тн. Всеки js код, който човек инсталира на сайта си може да направи действия от сорта на popup и тн. Факта е че никоя сериозна услуга не го прави. Ние също не го правим. Всичко друго са теории на конспирацията. Много неща могат да се направят. Ние както много други не ги правим. Това са бутони. Тяхната цел е да носят полза на сайтовете и хората. Ние не получаваме почти никакъв трафик от бутоните и нямаме намерение да ги променяме по какъвто и да е начин така че да ни носят. Последния тест с голям пъблишер показа над 1:100 отношение на трафика в полза на пъблишера. За всеки 1 човек, който идва на сайта ни, единствено чрез натискане на добави състоянието на бутона... ние сме върнали 100 човека към пъблишера. Ние искаме просто да знаем чисто и просто до колко хора стига бутона ни. По възможно най-прозрачния начин. За това го пишем чисто и просто. За това не сме маскирали по какъвто и да е начин кода му и всеки може да го разгледа много просто.

Това казано, разбирам притесненията на хората от бранша виждайки тази статистика. На някои от тях няма да им хареса. Мисля, че това показва, че сме прекалено независими.

Факта е, че когато сме бъркали нещо, хората ни заливат с писма изказвайки притесненията.
Другия факт е, че относно този случай не сме получили едно писмо, едно телефонно обаждане от голям или малък сайт. Фактите са, че правим всичко възможно да сме прозрачни и за това хората ни вярват. Ние сме една от малкото компании и услуги на българския пазар, на която й пука да каже защо прави нещата и да се опита да отговори на всеки потребител чисто, ясно и подробно.

Аз мисля, че това което трябва да се знае днес е, че тази графика на бутона ни показва, че всички блогъри и сайтове заедно могат да застанат и да се мерят със сайтове от калибъра на Vesti, Dnes, Dnevnik и прочие. И че всеки един от тези 300 000 хора може да добави или гласува интересна публикация, която да достигне до много, много хора.

Аз мисля, че това е просто невероятно, че ние като общество сме стигнали подобна гласност и независимост. И мисля, че трябва да се радваме над това, че има потенциал 300 000 човека да определят информацията днес. Не 2-ма или 3-ма редактори в офис, а 300 000 човека днес!

Аз мисля, че казахме достатъчно ясно и подробно какво правим и как го правим. И ако някой има притеснения за сайта си той ще ни пише, но до сега това не се е случило.

Желая хубав ден на всички!
Явор

gravatar
Даниел Стойнов каза...
петък, октомври 01, 2010  

Нека само нещо да уточним.

Този код в бутона не измерва колко се ползва свежо бутона а колко човека са посетили страница в който има бутона на свежо т.е. ако брояча измери 100 уникални потребителя това не значи че 100 блога имат бутона на свежо а просто уникални 100 потребителя са посетили страница на която има бутон свежо.. това не ги прави свежо потребители.

Така че, не ми става ясно какво в същност измервате?

gravatar
Анонимен каза...
вторник, октомври 05, 2010  

проблема не е в това какво са направили от свежо, дреми ми на.....:))
подобни нелегални или полулегални практики има и ще има тепърва. аз не ползвам свежо и нямам намерение да ползвам...още повече, след като научих последните "новини".
не съм програмист, но на мен това ми намирисва на ....да го кажем така.."опит за оцеляване на всяка цена".
мисля, че след като са собственист вече на красимир гергов трябва да имат сериозен меиен гръб и да не правят подобни оцеляващи напъни. може пък и г-н гергов да не е....всесилен:)
въпроса според мен не е в свежо, а в тихото.
щом е толкова лесно да добавиш/манипулираш кода на трета страна (в случея tyho.bg) то се набива 2 (поне 2) въпроса:
1. тихото участвало ли е в този...експеримент или само е отворило "вратичка". съмнявам се, че брояч претендиращ за национален стандарт би си позволил да има некачествен код. прекалено много сайтове използват тихо, при това сериозни сайтове свързани с много пари.
2. тихото само тук ли е позволило да се пипне ;) или и на останалите си ...клиенти:), ако е така, то трябва сериозно да се преосмислят всякъкви класации в бг интернет пространството...най-малко да се селекционират и по това кои точно брояч използват.
3. това само експеримент ли е или е начало на "практика" от страна на тихо респективно неговите собственици.

пс: защо казвам, че свежо е собственост на красимир гергов. проста логика;)
саита на въпросният господин се прави от дизайнерската група на новият партньор на свежото;), а въпросният господин не е известен като човек даващ нещо да се прави от някой които не му е подчинен, особено личният му сайт... проста логика;)
затова и се интересувам дали "грешката" на свежо не е ....лек тест на системата.
ще ми е интересно да науча какво мислите

gravatar
Xenium каза...
вторник, октомври 05, 2010  

Брояча на tyxo не е манипулиран по никакъв начин. Кодовете са закачени на сайта източник Svejo.net. Подебен спор е неправилно да се води от страна на не технически лица.

До колкото жълтите новини, всеки има право на мнение и спекулативни теории. В блог постовете ни има винаги това което ние смятаме за истина. Дали хората ще разсъждават по него и изграждат теории на конспирацията е друго на ръка.

gravatar
Анонимен каза...
вторник, октомври 05, 2010  

:) много бързо се появи:) лошо няма треби да има и защитници и критици;)

само, че очаквах мнението на по-технически настроени потребители.

относно жълтите теории:) просто малко повечко познания за бг интернетчето е нужно, а те явно ти липсват;)

Публикуване на коментар