Apple Guide за всички текущи и бъдещи потребители на Apple хардуер в България

Labels: , ,


Здравейте на всички свежари.

Малко известен факт е че в офиса на Svejo харесваме Apple като марка... макар и само аз да притежавам за момента Apple хардуер. Преди около 6 месеца станах MacBook Pro потребител и през това време натрупах доста полезни знания както за марката така и за заобикалящия я български пазар. Та, в това блог постче искам да ви споделя опита си, за да останете възможно най-доволни и вие от вашите текущи или бъдещи Mac-ове. Искам да уточня, че тематиката е изцяло насочена към купуване и поддръжка на Apple хардуер, така че няма да видите софтуерни хитрини.

  • Съвет номер едно!

Не си мислете, че iStyle, premium rеsaler-а за страната предлага най-ниската цена. В никакъв случай не си мислете, че разликата в цените е пренебрежима както при нормалните PC-та.

Какво се получи при мен. След кратка проверка на цените установих, че iStyle ми продават MacBook Pro на цена 300 лв по-висока от магазинчето в Mall Sofia - Apple Corner. Моя съвет ако си купувате Mac или някоя Apple-ска джаджа е да проверите пазара преди това и задължително магазинчето в Mall Sofia (не го бъркайте с щанда в City Center, който е на iStyle).

  • Съвет номер две!

Ако нещо се случи и трябва да потърсите сервиз - обърнете се към сервиз различен от iStyle. Вероятността някой от другите официални сервизи на Apple да ви свършат по-бързо работата е почти 100%-това.

При мен проблемът бе, че лаптопа ми загряваше повече от нормалното (според мен). Два или три дни сервиз през работната седмица беше изключено за мен тъй като без notebook-а си един вид нямаше смисъл да ходя на работа. Та потърсих друг сервиз и попаднах на тъй наречения AppleCenter - http://www.applecenter.net/

AppleCenter се намира на доста удобно за мен място - близо до Орлов Мост (ул. Светослав Тертер 10). Та само след един телефонен разговор се разбрахме да им го оставя в петък късния следобед. Отидох при тях, оставих го и щастлив го взех в понеделник - ранния следобед. Времето им на реакция бе по-добро от това, за което се бях подготвил аз. Та останах доста приятно изненадан от AppleCenter и да не повярва човек, цените пак бяха по-ниски от тези на iStyle.

  • Съвет номер три!

Ако имате нужда от информация... говорете със специалист, но първо проверете в интернет.

Моят опит тук отново опира до iStyle и AppleCenter. Макар че въпросите ми бяха различни, хората от AppleCenter ми обясниха много точно това, което исках да зная относно AppleTV. За съжаление впечатлението ми от iStyle отново е леко разочароващо тъй като последния път дори не знаеха дали вече продават новите 24" Cinema Display. След проблема с MacBook Pro се бях обаждал няколко пъти до сервиза на AppleCenter и винаги съм получавал адекватни и компетентни отговори... колкото и странно да звучи дори за цените на продуктите отговарят доста по-бързо :)


Та, да обобщим.

1. Проучете пазара за да си купите доста по-евтино техниката (в моя случай спестих 300 лв.)
2. Ако ви трябва сервиз потърсете по-малко известните сервизи (обикновено ги пише на гаранционната карта)
3. Ако искате да получите информация за продукт потърсете в интернет и не се доверявайте на служителя ако не ви даде веднага точен отговор

Надявам се тези съвети да са ви били полезни и да съм ви спестил както някой лев така и ценно време и стрес.

Поздрави,
Явор

7 comments:
gravatar
Георги каза...
понеделник, ноември 24, 2008  

Аз пък съм пазарувал от Apple Center и останах много доволен от приятелски настроените хора там, който имаха явно желание да ми помогнат и от по-ниската цена която ми предложиха :)

gravatar
Явор Иванов каза...
понеделник, ноември 24, 2008  

Ами да :) и аз това казвам. Много съм доволен от тях.

gravatar
Анонимен каза...
вторник, ноември 25, 2008  

Не се учудвайте, господа. Apple Center е първият Apple Center у нас, основан преди 16 години. И неизменно с г-жа Нели Попова начело.

gravatar
Анонимен каза...
вторник, ноември 25, 2008  

сравнение пък с цените навън, макбуците са още по-скъпи. така че, ако си решил да скачаш - скачай :) веднъж минал на мак, няма връщане назад ;)

gravatar
Явор Иванов каза...
вторник, ноември 25, 2008  

Ние с колегата сравнявахме цените на MacBook Pro и iMac и според 3-ри други магазина (в други държави) бяха ± 50 лв същите.

Btw Apple Center вече са Creative Center ;)

gravatar
Bla каза...
сряда, ноември 26, 2008  

Не съм в таргет-а, но все пак поздравления за полезното инфо. :)

gravatar
Unknown каза...
сряда, октомври 21, 2009  

Преди да закупите Mac в България, бих препоръчал да погледнете и проверите също и http://www.novmac.com - аз лично ги препоръчвам!

Публикуване на коментар